måndag 21 september 2009

Joshua Tree

I lördags drog jag och Pontus iväg till Joshua Tree som jag berättat om tidigare. Vi blev inte 20 pers men 9 blev det iaf! Väldigt häftig upplevelse, mitt i öknen ligger det med stora stenhögar här och där. När vi kom dit så började vi med att klättra upp på närmsta "berg", tog väl ett par timmar upp och ner skulle jag tippa men det var det värt! Sjuk utsikt där uppe, kolla bilderna. Senare på kvällen grillade vi över öppen eld och bara njöt av mörkret och tystnaden. Jag fick låna en sovsäck av Ben och så hade jag med mig vår strandmatta att ligga på. Lite hårt var det men häftigt att ligga under en så klar stjärnhimmel som det var.
Kan nu också bocka av ett par djur på "se-listan":
Tarantula (vet inte vad det heter på svenska men en sån där hårig spindel ni vet): Check!
Skallerorm: Check!

Här kommer en del bilder (börja nerifrån och titta uppåt, jag orkar inte ändra till rätt ordning):




















Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Häftigt! Jag vill också...

    SvaraRadera
  2. Hua!!! De där djuren vill man inte träffa!!!
    Vågade ni sova med dem i närheten?

    SvaraRadera
  3. Ingrid, Hasse och mormor22 september 2009 kl. 10:47

    Förutom djuren såg det väldigt vackert ut! Mormor sitter här och tycker också att det var häftigt!
    Kramar till er!

    SvaraRadera