måndag 14 september 2009

Stulna cyklar

Vi har fått låna Lauras bil den här veckan medans hon är hemma i tyskland för en jobbintervju. Så idag när jag kom hem från skolan tänkte jag att jag skulle åka iväg till affären. När jag kom ut till bilen upptäckte jag att våra cyklar var borta!! Vi brukade låsa fast dom i ett rör i väggen framför där bilen nu står på vår parkeringsplats. Nu är både cyklarna och låset borta men röret i väggen är helt. Jag är så j***a förbannad! Vi lever ju på de där cyklarna! Eftersom vi har bestämt oss för att inte köpa nån bil så är det på cyklarna vi tar oss runt överallt! Alla ställen utom skolan som vi tar bussen till! Och vi gillade verkligen våra cyklar! Hur sköna och snygga som helst!

Enda ljuset i mörkret är att det är rätt säsong att köpa ny cykel iaf, för det måste vi göra. Det är nämligen nu som alla cykeluthyrare säljer ut cyklarna som de har hyrt ut under sommaren, så vi kanske kan hitta cyklar för ett hyfsast pris iaf..... Som om det skulle trösta egentligen....

Nu ska jag kolla upp våran försäkring...

SKIT!!

5 kommentarer:

  1. Fy va tråkigt!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja de är så jobbiga.

    lägg in den här
    http://www.stulencykel.se/

    så kanske du får tillbaka dem.

    SvaraRadera
  3. Stackars er, det var tråkigt att höra! Hoppas att ni får ut något på försäkringen, de var trots allt fastlåsta!

    SvaraRadera
  4. Fan va trist!

    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  5. Usch så trist! Hoppas de löser sig och att ni har två hjul att rulla på snart!

    SvaraRadera