söndag 10 januari 2010

Pannkakor

Så var det dags att göra pannkakor, svenska pannkakor. Inte de fluffiga sockerkaksliknande pannkakorna man äter till frukost i det här landet (missförstå mig inte nu, jag tycker om amerikanska pannkakor också, helst med massa sirap på. Men inget går ju upp mot svenska pannkakor med grädde och sylt). (Får man skriva punkt inom en parantes?) (Får man skriva fler paranteser i rad?) (Finns det nån svenskalärare eller kanske lingvistikstuderande som kan svara på mina frågor?) (Framför allt den första). Åter till pannkakorna. Vi stötte på stora problem när vi skulle vispa ner mjölet i ägg- och möjksmeten med en gaffel, man skulle kunna säga att det var omöjligt att få bort klumparna. Först tänkte vi att det kanske gick bra att äta pannkakor med lite (massor) mjölklumpar i, man blir ju mätt ändå tänkte vi. Men vi tog ändå beslutet att åka till Raffes å köpa oss en ballongvisp. Till slut blev pannkakorna iaf väldigt goda! Dock inte lika tunna och fina som våra kära mammors var (och säkert är fortfarande) när vi var små..

Efter maten åkte vi hem till Linnea för att kolla filmen Julie/Julia. Betyget på filmen blev "helt ok trevlig film som om inte annat var bra tidsfördriv". Behöver jag nämna att Anneli somnade? :) Min älskade filmsoverska!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar