måndag 18 januari 2010

Virre viking

Idag har det varit storm här igen, massa regn och blåst. Ärligt talat så var det ganska skönt som omväxling. Anneli har vart med Linnea och jag har suttit inne hela dan (jag och Pontus har återupptäckt den gamla klassikern Age of Empires). Framåt 8-tiden hade vädret lugnat ner sig och Anneli ringde å frågade om jag skulle med på en promenad, skönt att komma ut lite tänkte jag så så fick det bli. Skulle egentligen tagit bilen till Linnea så vi kunde ta en runda däromkring men när jag startade bilen så tyckte jag den betedde sig lite konstigt och oljemätaren hoppade upp och ner från noll till hälften. Så jag stängde av bilen och kollade oljan som var nästan tom. Det oroväckande är att han som hade bilen innan oss precis hade bytt och fyllt på alla oljor vilket betyder att den förmodligen läcker. Ska fylla på oljan imorn så får vi se om ett tag om den sinar igen, ska också kolla växellådan som är lite seg just nu.. Ska faktiskt bli lite kul att pyssla om bilen lite och förhoppningsvis lär jag mig nåt (av Ben) om grejerna också!

Promenaden ja, det blev en lång en. Jag mötte upp tjejerna och vi var ute i över 2.5 timme. På vägen hem smet vi in på CVS och jag köpte mig en whiskey. :) Häromdan var vi nämligen på Saskas och jag fick provsmaka några olika whiskey, bla Macallan och Glenlivet som var riktigt goda! Macallan var lite dyr för mig så det fick bli en flaska 12 årig Glenlivet för 35 dollar. Helt ok pris. :)

Kramar från ett blött San Diego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar